Interactief rondleiden voor jong en oud

Ken jij de theorie van Kolb? Deze theorie zegt dat iedere mens verschillende leerstijlen heeft. Het uitgangspunt is dat je de leerstijlen van mensen aanspreekt bij het geven van rondleidingen en deze zo interactief mogelijk maakt.

Enkele uitgangspunten bij interactief rondleiden

  • De gids is geen alwetende leraar die kennis overbrengt, maar een bemiddelaar tussen het monument en het publiek.
  • De focus ligt op participatie en niet op de overdracht van kennis.
  • Het accent ligt op ervaringsgericht leren in plaats van op voorgeschreven leerstof.
  • Prop je bezoekers niet vol met informatie die ze na een half uur weer vergeten zijn, maar leg de nadruk op een beter manier van kijken. Op die manier geef je bezoekers een vaardigheid mee die ze ook bij andere bezoeken of in het dagelijks leven kunnen toepassen.

Nieuwsgierig? Ontdek in de bundel ‘Interactief rondleiden voor jong en oud’ alle informatie.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s