Tips&Tricks

  • Sociale media zijn goedkoop en laagdrempelig. Gebruik ze als aanvulling op jouw bestaande communicatiemiddelen.
  • Let op! Gebruik sociale media niet als enige communicatiemiddel, ze kunnen geenszins de oude manieren van communiceren vervangen. Gebruik ze als aanvulling op jouw bestaande communicatiemiddelen.
  • Sociale media zijn geen doel op zich. Zorg er voor dat ze een meerwaarde betekenen voor jouw communicatie.
  • De inhoud is dé belangrijkste component. Een inhoudelijke meerwaarde betekent ook succes. Technologie komt op de tweede plaats, zelfs bij sociale media.
  • Interactiviteit staat centraal. Stem jouw berichtgeving daar op af en lok de dialoog uit. Plaats geen statische berichten waar niemand op wil reageren.
  • Speel in op de actualiteit met jouw communicatie. Zo bereik je een hele nieuwe groep die met interesse een brandend actueel thema volgt.
  • Maar liefst 77 procent van de jongeren tussen 16 en 24 jaar nemen deel aan sociale netwerken. Wil je een ruimere én jongere doelgroep bereiken dan is sociale media dé manier om dat te doen.
  • Tot slot: sociale media vraagt tijd, maar waak er over dat het leuk blijft!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s