Een blog is een laagdrempelig medium dat bijzonder geschikt is voor projecten en evenementen. Een blog heeft een zeer eigen, vaak persoonlijk karakter. Wat je brengt is zeer belangrijk. Denk dus goed na over wat je schrijft en hoe je er een persoonlijke toets aan kan geven. De blogger treedt op als een soort expert die zijn of haar kennis overdraagt en de lezers prikkelt en inspireert. Om die lezers vast te houden is het noodzakelijk regelmatig een blog te posten. Blogs zijn ook een ideale vertrekbasis voor een gediversifieerde sociale mediastrategie.
Op het internet vind je verschillende blogplatformen zoals blogspot.com, wordpress.com en tumblr.com. Ze werken allemaal ongeveer op dezelfde manier. Geïnteresseerd om een blog op te starten? Zet hier je eerste stappen op wordpress.com.
Heb je wat inspiratie nodig vooraleer zelf te beginnen bloggen? Bekijk dan volgende blogs over erfgoed:
- Un(der)cover: 10 geselecteerde talenten tussen de 18 en 26 jaar kregen de kans om een project op te zetten in, om of rond een monument naar keuze.
- Agentschap Onroerend Erfgoed: onderzoekers van het agentschap Onroerend Erfgoed delen hun bevindingen over hun onderzoeken.
- Heemkring Lichtervelde: de Heemkring van Lichtervelde blogt over haar werking en het Lichterveldse erfgoed.